Kwaliteit

Cliënttevredenheid

PrivaZorg heeft in 2015 opnieuw uitstekende rapportcijfers gekregen. Cliënten die thuiszorg ontvangen waarderen dit met gemiddeld een 8,8. Deze score ligt boven het landelijk gemiddelde. Ook de zorgverleners waarmee PrivaZorg samenwerkt zijn zeer tevreden over hun werk; zij waarderen hun werk gemiddeld met een 7,6. Het onderzoek werd in de zomer van 2015 in opdracht van PrivaZorg uitgevoerd door het onderzoeksbureau Prismant.

PrivaZorg laat om het jaar een onafhankelijk kwaliteitsonderzoek op basis van de CQ-(consumer quality) Index uitvoeren. In 2007 kwamen de circa 2.500 ZZP-ers van PrivaZorg al met een gemiddelde van 8,5 uit de bus, in 2009 werden zij door hun cliënten met een 8,7 beoordeeld en in 2011 was de score zelfs een 8,9! Daarmee behoort zij tot de top van Nederland.

De score is ook bovengemiddeld goed in relatie tot andere zorgaanbieders. De resultaten zijn niet alleen weergegeven voor PrivaZorg zelf, maar ook voor alle door Prismant gemeten instellingen, de zogenaamde spiegelgroep. Voor inspraak en overleg, professionaliteit van zorgverlening, betrouwbaarheid zorgverleners en beschikbaarheid personeel scoren de ZZP-ers van PrivaZorg gemiddeld hoger dan de collega’s van andere thuiszorgaanbieders. 
 

Gecertificeerde zorgverleners

ZZP’ers waar wij mee samenwerken worden uitsluitend ingezet als zij ingeschreven zijn bij Het Kwaliteitsregister Verpleegkundigen en Verzorgenden (V&V) of het Kiwa Keurmerk ZOZ. Opdeze manier bent u ervan verzekerd dat uw zorgverlener bevoegd en bekwaam is en voldoet aan de professionele norm omtrent deskundigheidsbevordering.